Náš tým

Seznamte se s námi 

Lenka Krmelová
Lenka Krmelová

Jsem máma 3 dětí a dvou z nich se již týká povinná školní docházka. Profesí jsem středoškolská matikářka a tak dobře znám systém českého školství z různých úhlů. Cítím velkou potřebu dělat to jinak, v souladu s dětmi, jejich zvídavostí a přirozenými potřebami. A taky v souladu sama se sebou.


Markéta Mocková
Markéta Mocková

Někdy není špatné, dívat se na svět vzhůru nohama. 😉

Že nesplývám s davem, toho jsem si všimla už v pubertě a dospívání. Že spoustu věcí a okolností vidím z úplně opačné strany než všichni ostatní, to jsem si také uvědomovala už dříve. Ale kompletně mi život vzhůru nohama obrátily až mé dvě dcery. 😊

Jsem veselá, optimistická, empatická bytost, která věří na zázraky. Věřím v naplnění těch nejtajnějších přání. Mám ráda hudbu, pohyb, přírodu, zvířata, cestování, povídání, kávu, vlak, slunce, moře, ... Miluju svého muže, který je mi průvodcem a oporou v každé situaci a své dvě dcery, které jsou mi obrovským zrcadlem, učitelem a ukazatelem.

Ráda pozoruju a objevuju a s tím bude asi nejvíc spojené i moje bytí ve svobodné škole. Společně budeme objevovat svět skrze hudbu, pohyb, tanec, ... Budeme spolu mluvit, nemluvit, dívat se, hrát si, ukazovat a vžívat se do různých rolí a zkoušet, co všechno dokážem.

Veronika Bambušková
Veronika Bambušková

Jsem šťastná, když můžu tvořit. Mám ráda hudbu, umění, tvorbu rukama. Baví mě seberozvoj, získávání nových informací, učení se všemu co znám, nebo neznám. Přijde mi smysluplné vracet se k podstatě života, zajímat se o jednoduchost, přirozenost, myslet na přírodu.

Jsem spíš klidný člověk, je pro mě obohacující být tichým pozorovatelem. Mám ráda, když můžu naslouchat druhému a být mu oporou.

Od doby, kdy mám vlastní dceru se snažím více žít okamžikem, být spontánním člověkem, zamýšlet se nad opravdovou důležitostí určitých věci a baví mě to víc a víc. Být s ní mi přináší tolik nových pohledů na život, směrů, zamyšlení, uvědomění se.

Myslím, že vzájemné respektování se, vede k tomu, aby bylo lidem spolu líp.

Už dlouho mě nepřestává udivovat, kolik se toho můžu naučit od všech dětí.

Baví mě a dává mi velký smysl sebeřízené vzdělávání, vidím v tom volnost, tvoření nových, zajímavých osobností.


Petr Kopeček
Petr Kopeček

Jsem tatínek, syn, žák, učitel, průvodce i cestující na cestě, jenž se nazývá život. Baví mě nové technologie jako je 3D tisk, programování a bastlení, ale také právo, východní filozofie a japonská bojová umění. Rád učím děti to, co umím a ještě raději se učím od dětí nové věci nebo to, co jsem už zapomněl.


Hana Kousalíková
Hana Kousalíková

Jsem máma dvou už dospělých dětí. Mám ráda přírodu, hory, lidi. V Arkturu jsem asistentka pedagoga.

Jana Telecká
Jana Telecká

Miluji pohyb, plynutí a radost ze života. Jsem matkou dvou živých kluků a trenérkou dětí ve Šlapanicích. S dětmi se od sebe učíme navzájem, je stále co zkoumat. 

Ve škole se s dětmi budeme potkávat v družině, při hýbání, výletech, exkurzích a kdo ví při čem ještě  ; ) 

"Dělám věci, které mi dávají smysl."

Pavlína Kupská
Pavlína Kupská

Můj život se točí okolo mé rodiny a rodina je můj život.

Jsem máma dvou domškoláků a vystudovaná učitelka předškolní a mimoškolní pedagogiky. Život tomu chtěl tak, abychom ze školního systému všichni odešli a začali žít společný život a užívat si jeden druhého. Moje děti jsou mými velkými učiteli.

Volný čas ráda trávím cestováním, čtením knih, ježděním na kole.

Jelikož mě odjakživa baví papírování, tak v Arkturu budu zajišťovat administrativu a pronikat do tajů byrokracie.


Lenka Bazovská
Lenka Bazovská

Jsem mámou dvou chlapců, kteří mi za svůj, doposud poměrně krátký život, stihli převrátit život naruby. Mí synové a milující manžel mě stále učí žít přítomností, být flexibilní a neupadat do stereotypu. Za což jsem jim vděčná - i když někdy až dodatečně :-)
Ve svém každodenním životě se snažím jednat v souladu s principy permakulturní etiky. Ráda svět tiše pozoruji, snažím se vidět realitu v širším kontextu a ochotně podporuji jednání přinášející pozitivní energii.
Miluji přirozenost ve všech podobách, ráda se různými prostředky pohybuji v přírodě, cvičím na jógamatce nebo v tělocvičně. Zvídavě se ve volných chvílích učím novým digitálním dovednostem, kváskuji, ráda při práci využívám svou pečlivost a organizační schopnosti, jsem požitkářka.
Jsem vnímavá a všímavá a děti ve škole podpořím v (ne)činnostech tak, jak ony samy budou potřebovat. Budu s nimi běhat a skákat v tělocviku, občas je doprovodím během výletů a nakonec všechny zážitky a emoce ze školních aktivit s respektem zpracuji na sociální sítě.

Kateřina Migdau
Kateřina Migdau

Jsem máma 3 docela malých dětí, které s manželem vychováváme ve Šlapanicích.

Já ve Šlapanicích žiji odjakživa a jsem ráda, že můžu vyzkoušet, jak funguje svobodná škola přímo u nás.

Učitelskou praxi mám z gymnázia, kde učím matematiku a tělesnou výchovu. Hodně mě zajímá i občanská vzdělanost a vzdělávání obecně. V Arkturu se zaměřuji na matematiku.

Natálie Svobodová
Natálie Svobodová

Ráda trávím svůj volný čas v přírodě, občas si přečtu nějakou knihu, která mě zaujme, maluju nebo tvořím cokoliv, co mě zrovna napadne a baví. Mám ráda zvířata ( nejvíc svou mopsí fenku ), tradice, staré věci, které pro mě mají historickou hodnotu. Mou srdeční záležitostí je chození za stárku na Tradičních krojovaných hodech. Svoje vlastní děti zatím nemám, ale mám osmiletou sestru, která je mi velkým průvodcem i učitelem. Nikdy jsem si moc nerozuměla se svými vrstevníky, tíhla jsem spíše k dospělým nebo naopak k malým dětem, proto jsem ráda, že můžu s dětmi pracovat a díky nim v sobě znovu nacházet svou přirozenou a hravou stránku.

Dětem ráda pomůžu s jakoukoliv aktivitou, která je zrovna napadne, také je vyslechnu nebo si s nimi jen tak popovídám o náhodných tématech.   

Bára Břinková
Bára Břinková

V životě se cítím dobře v přírodě, obklopena přírodními materiály a hlavně lidmi, pro které je základním prvkem přirozenost. Lidmi, kteří žijí skutečný život v rovnováze se svým okolím a záleží jim na ostatních. Do vínku mi byla dána trpělivost, šetrnost, empatie, ochota. Nejdůležitější je pro mě moje rodina a naplňovat svou chuť po tvoření.

Těším se na společně strávený čas s dětmi ve výtvarném ateliéru i v družině, v podnětném a inspirativním prostředí pro všechny, kteří mají chuť objevovat nové techniky, materiály i sebe sama, stejně jako já :) (a vlastně i pro ty, kteří tu chuť u sebe ještě neobjevili).

Markéta Podešvová
Markéta Podešvová

Mojí přirozeností je soucítění, otevřenost, svoboda, radost, touha po poznání, víra v hojnost a expanzi. Miluji svoji rodinu, jednoduchost, přírodu ve všech jejích aspektech, spontánnost a transparentní komunikaci. Baví mě lidská setkání a zároveň poustevnická samota, potenciál i stín lidského bytí a dobrodružné cesty. 

Cítím se dobře v roli podporovatele a spoluobjevitele. Mým nejvyšším cílem ve vzdělávacím procesu je bezpečný, respektující a svobodný prostor k učení se a růstu. 

Děti podpořím na poli jazykovém, osobnostním a ráda všude tam, kde nám to spolu bude přinášet radost a dávat smysl.

Mária Rašková
Mária Rašková

Vedkyňa s umeleckou dušou, mama troch detí a večná študentka. Príroda bola odmalička mojou veľkou vášňou, preto som si vybrala biológiu ako svoj študijný odbor. Zároveň som vždy mala blízko k umeniu v jeho najrozličnejších podobách. Aktuálne sa obe svoje záľuby snažím prepájať v štúdiu arte terapie. 

V škole je mojim cieľom ukázať deťom krásu prírodných vied - biológie, chémie a fyziky.

Hana Partyková
Hana Partyková

Miluji přírodu ve všech jejich podobách a časech. Nepřestává mě fascinovat kolik krásy je kolem nás v každém ročním období. Tuhle krásu zachycuji focením a malováním. A ráda pozvu i ostatní do svého světa. Jsem bylinkářka, včelařka a objevitelka nových věcí a pohledů.
Milují chození po horách i lese, ticho, čtení, umění, focení květin, dobré lidi, jógu a tanec. Ráda provedu a podpořím děti na jejich cestě poznání a objevování sami sebe se vším co k nim patří. Těším se, že spolu budeme přicházet na nové cesty vzájemného přijetí a respektování se.
Věřím, že v každém dítěti je skryt velký potenciál. Proto dávám velkou důvěru a prostor sebeřízenému vzdělávání ve svobodném prostředí. Svobodná škola je pro mě o životě to, co všechno přináší, o lidskosti tím, jací jsme právě v tuto chvíli a kam směřujeme.
Věnuji se těm nejmladším a nabízím svoji trpělivost, laskavost, bezpečí, radost a porozumění. V rámci jednoho měsíce pracujeme s různými tématy na která navazuje výuka, věnujeme se projektům a tvoření. 

Michael Ondrášek
Michael Ondrášek

Miluju každý nový den, kdy můžu žít v lásce se svou milující ženou a synem.

Jsem optimista, který rád chodí všude na boso, rád zkouším nové věci, rád se učím a dělám chyby, kterými se naučím ještě víc. Nejlíp se cítím venku – na sluníčku, u řeky nebo v lese.

Baví mě tvořit i poslouchat hudbu, pracovat v dílně nebo na zahradě, i stavět z kostek s mým synem. Občas relaxuji při vaření, zvlášť když mohu zkoušet něco nového.

Mít kolem sebe děti mě naplňuje obrovskou energií, respektem a radostí.

Jsem rád, že můžu být dětem průvodcem při jejich objevování světa a dávat jim podněty k dalšímu rozvoji a učení.