Náš tým

Seznamte se s námi 

Lenka Krmelová
Lenka Krmelová

Jsem máma 3 dětí a dvou z nich se již týká povinná školní docházka. Profesí jsem středoškolská matikářka a tak dobře znám systém českého školství z různých úhlů. Cítím velkou potřebu dělat to jinak, v souladu s dětmi, jejich zvídavostí a přirozenými potřebami. A taky v souladu sama se sebou.


Markéta Mocková
Markéta Mocková

Někdy není špatné, dívat se na svět vzhůru nohama. 😉

Že nesplývám s davem, toho jsem si všimla už v pubertě a dospívání. Že spoustu věcí a okolností vidím z úplně opačné strany než všichni ostatní, to jsem si také uvědomovala už dříve. Ale kompletně mi život vzhůru nohama obrátily až mé dvě dcery. 😊

Jsem veselá, optimistická, empatická bytost, která věří na zázraky. Věřím v naplnění těch nejtajnějších přání. Mám ráda hudbu, pohyb, přírodu, zvířata, cestování, povídání, kávu, vlak, slunce, moře, ... Miluju své dvě dcery, které jsou mi obrovským zrcadlem a průvodkyněmi životem. Děti obecně miluju hlavně pro jejich upřímnost a spontánnost.

Ráda pozoruju a objevuju a s tím bude asi nejvíc spojené i moje bytí ve svobodné škole. 

Společně budeme objevovat svět skrze hudbu, pohyb, tanec, ... Budeme spolu mluvit, nemluvit, dívat se, hrát si, ukazovat a vžívat se do různých rolí a zkoušet, co všechno dokážem. 

Veronika Bambušková
Veronika Bambušková

Jsem šťastná, když můžu tvořit. Mám ráda hudbu, umění, tvorbu rukama. Baví mě seberozvoj, získávání nových informací, učení se všemu co znám, nebo neznám. Přijde mi smysluplné vracet se k podstatě života, zajímat se o jednoduchost, přirozenost, myslet na přírodu.

Jsem spíš klidný člověk, je pro mě obohacující být tichým pozorovatelem. Mám ráda, když můžu naslouchat druhému a být mu oporou.

Od doby, kdy mám vlastní dceru se snažím více žít okamžikem, být spontánním člověkem, zamýšlet se nad opravdovou důležitostí určitých věci a baví mě to víc a víc. Být s ní mi přináší tolik nových pohledů na život, směrů, zamyšlení, uvědomění se.

Myslím, že vzájemné respektování se, vede k tomu, aby bylo lidem spolu líp.

Už dlouho mě nepřestává udivovat, kolik se toho můžu naučit od všech dětí.

Baví mě a dává mi velký smysl sebeřízené vzdělávání, vidím v tom volnost, tvoření nových, zajímavých osobností.


Jana Vranovská
Jana Vranovská

Život beru jako dar a prožít jej smysluplně a v souladu sama se sebou jako svoji cestu. Miluji svoji rodinu a své přátele.

Jsem máma dvou dětí, která s jejich příchodem začala v sobě objevovat touhu vytvářet pro ně láskyplnější svět, neztratit k sobě tu vzájemnou blízkost a důvěru. A taky jsem o sobě postupně zjišťovala, že mé srdce je otevřené i pro všechny další děti, které mi přicházejí do života.

Dělá mi radost s nimi jednat v rovnosti, naslouchat jim, učit se od sebe navzájem a dávat jim najevo, že se nemusejí nikým stávat, že jsou jedineční a báječní právě takový, jací jsou.

Jsem nerada, když v ponožkách šlápnu do něčeho mokrého, když se o někom mluví za jeho zády, když ač nerada někoho zraním, když nezvládnu své emoce a odskáče to někdo jiný, když mi v ledničce něco vyteče, když se sama sobě ztratím a pak ztrácím nadhled a smysl pro humor.

Mám ráda lidi a jejich příběhy, laskavý a pohotový humor, hudbu, tanec, když mě kniha vtáhne do svého příběhu a já se od ní nemohu odtrhnout, když v leže pozoruji mraky, když ráno je všude ještě klid a já s hrnkem kávy se ladím do nového dne, oblékat se podle nálady, houpat se na houpačce co to dá, dobrou kávu, květinu ve váze, citrusové vůně, všemožné odstíny modré barvy, světlo z hořící svíčky, originální a útulný domov, přírodu, cestování, autentičnost, otevřenou komunikaci a inspirativní lidi kolem sebe.

Občas si mě nějaká cesta zavolá, a to pak neváhám a vyrážím. Ať krátká či delší, vždy se vracím obohacená.

Takže až se naše cesty třeba někdy někde protnou, tak vězte, že každý den stojím o to žít tu nejlepší verzi sebe sama ….

Jana Telecká
Jana Telecká

Miluji pohyb, plynutí a radost ze života. Jsem matkou dvou živých kluků a trenérkou dětí ve Šlapanicích. S dětmi se od sebe učíme navzájem, je stále co zkoumat. 

Ve škole se s dětmi budeme potkávat v družině, při hýbání, výletech, exkurzích a kdo ví při čem ještě  ; ) 

"Dělám věci, které mi dávají smysl."

Pavlína Kupská
Pavlína Kupská

Můj život se točí okolo mé rodiny a rodina je můj život.

Jsem máma dvou domškoláků a vystudovaná učitelka předškolní a mimoškolní pedagogiky. Život tomu chtěl tak, abychom ze školního systému všichni odešli a začali žít společný život a užívat si jeden druhého. Moje děti jsou mými velkými učiteli.

Volný čas ráda trávím cestováním, čtením knih, ježděním na kole.

Jelikož mě odjakživa baví papírování, tak v Arkturu budu zajišťovat administrativu a pronikat do tajů byrokracie.


Lenka Bazovská
Lenka Bazovská

Jsem mámou dvou chlapců, kteří mi za svůj, doposud poměrně krátký život, stihli převrátit život naruby. Mí synové a milující manžel mě stále učí žít přítomností, být flexibilní a neupadat do stereotypu. Za což jsem jim vděčná - i když někdy až dodatečně :-)
Ve svém každodenním životě se snažím jednat v souladu s principy permakulturní etiky. Ráda svět tiše pozoruji, snažím se vidět realitu v širším kontextu a ochotně podporuji jednání přinášející pozitivní energii.
Miluji přirozenost ve všech podobách, ráda se různými prostředky pohybuji v přírodě, cvičím na jógamatce nebo v tělocvičně. Zvídavě se ve volných chvílích učím novým digitálním dovednostem, kváskuji, ráda při práci využívám svou pečlivost a organizační schopnosti, jsem požitkářka.
Jsem vnímavá a všímavá a děti ve škole podpořím v (ne)činnostech tak, jak ony samy budou potřebovat. Budu s nimi běhat a skákat v tělocviku, občas je doprovodím během výletů a nakonec všechny zážitky a emoce ze školních aktivit s respektem zpracuji na sociální sítě.

Kateřina Migdau
Kateřina Migdau

Jsem máma 3 docela malých dětí, které s manželem vychováváme ve Šlapanicích.

Já ve Šlapanicích žiji odjakživa a jsem ráda, že můžu vyzkoušet, jak funguje svobodná škola přímo u nás.

Učitelskou praxi mám z gymnázia, kde učím matematiku a tělesnou výchovu. Hodně mě zajímá i občanská vzdělanost a vzdělávání obecně. V Arkturu se zaměřuji na matematiku.

Natálie Svobodová
Natálie Svobodová

Ráda trávím svůj volný čas v přírodě, občas si přečtu nějakou knihu, která mě zaujme, maluju nebo tvořím cokoliv, co mě zrovna napadne a baví. Mám ráda zvířata ( nejvíc svou mopsí fenku ), tradice, staré věci, které pro mě mají historickou hodnotu. Mou srdeční záležitostí je chození za stárku na Tradičních krojovaných hodech. Svoje vlastní děti zatím nemám, ale mám osmiletou sestru, která je mi velkým průvodcem i učitelem. Nikdy jsem si moc nerozuměla se svými vrstevníky, tíhla jsem spíše k dospělým nebo naopak k malým dětem, proto jsem ráda, že můžu s dětmi pracovat a díky nim v sobě znovu nacházet svou přirozenou a hravou stránku.

Dětem ráda pomůžu s jakoukoliv aktivitou, která je zrovna napadne, také je vyslechnu nebo si s nimi jen tak popovídám o náhodných tématech.   

Marek Šmerda
Marek Šmerda

V mém životě hrají důležitou roli cizí jazyky, sport nebo dobrovolnictví a mám také potřebu sledovat, co vše se odehrává u nás i v zahraničí. Mimo školu trénuji začínající florbalisty a jsem součástí skautského oddílu, což mě do značné míry formovalo k rozhodnutí být s mladými lidmi v kontaktu co nejvíce, a pomoci jim v dalším jejich rozvoji. Měl jsem i možnost chodit půl roku na praxe mezinárodní školy v nizozemském Utrechtu.

Momentálně se nejvíce věnuji výuce angličtiny, případně němčiny. Nabízím také dějepisné aktivity, kde se zaměřuji především na dvacáté století, nicméně se s vámi rád vrátím do jakékoli historické éry (pokud fyzicky zůstaneme v té dnešní).

Během let, kdy jsem začínal s vedením v oddíle a trénováním, jsem se učil především trpělivosti a nadhledu, což se mi v současnosti více než hodí. Chybu beru jako šanci k další práci na sobě, nikoli jako konec světa nebo důvod pro zesměšňování. Být součástí vzdělávání – ať už ve školství nebo sportu – je pro mě něčím, co má smysl a baví mě sledovat, jaký progres jednotlivec může udělat.


Bára Břinková
Bára Břinková

V životě se cítím dobře v přírodě, obklopena přírodními materiály a hlavně lidmi, pro které je základním prvkem přirozenost. Lidmi, kteří žijí skutečný život v rovnováze se svým okolím a záleží jim na ostatních. Do vínku mi byla dána trpělivost, šetrnost, empatie, ochota. Nejdůležitější je pro mě moje rodina a naplňovat svou chuť po tvoření.

Těším se na společně strávený čas s dětmi ve výtvarném ateliéru i v družině, v podnětném a inspirativním prostředí pro všechny, kteří mají chuť objevovat nové techniky, materiály i sebe sama, stejně jako já :) (a vlastně i pro ty, kteří tu chuť u sebe ještě neobjevili).

Markéta Podešvová
Markéta Podešvová

Mojí přirozeností je soucítění, otevřenost, svoboda, radost, touha po poznání, víra v hojnost a expanzi. Miluji svoji rodinu, jednoduchost, přírodu ve všech jejích aspektech, spontánnost a transparentní komunikaci. Baví mě lidská setkání a zároveň poustevnická samota, potenciál i stín lidského bytí a dobrodružné cesty. 

Cítím se dobře v roli podporovatele a spoluobjevitele. Mým nejvyšším cílem ve vzdělávacím procesu je bezpečný, respektující a svobodný prostor k učení se a růstu. 

Děti podpořím na poli jazykovém, osobnostním a ráda všude tam, kde nám to spolu bude přinášet radost a dávat smysl.

Hana Partyková
Hana Partyková

Miluji přírodu ve všech jejich podobách a časech. Nepřestává mě fascinovat kolik krásy je kolem nás v každém ročním období. Tuhle krásu zachycuji focením a malováním. A ráda pozvu i ostatní do svého světa. Jsem bylinkářka, včelařka a objevitelka nových věcí a pohledů.
Milují chození po horách i lese, ticho, čtení, umění, focení květin, dobré lidi, jógu a tanec. Ráda provedu a podpořím děti na jejich cestě poznání a objevování sami sebe se vším co k nim patří. Těším se, že spolu budeme přicházet na nové cesty vzájemného přijetí a respektování se.
Věřím, že v každém dítěti je skryt velký potenciál. Proto dávám velkou důvěru a prostor sebeřízenému vzdělávání ve svobodném prostředí. Svobodná škola je pro mě o životě to, co všechno přináší, o lidskosti tím, jací jsme právě v tuto chvíli a kam směřujeme.
Věnuji se těm nejmladším a nabízím svoji trpělivost, laskavost, bezpečí, radost a porozumění. V rámci jednoho měsíce pracujeme s různými tématy na která navazuje výuka, věnujeme se projektům a tvoření. 

Michael Ondrášek
Michael Ondrášek

Miluju každý nový den, kdy můžu žít v lásce se svou milující ženou a synem.

Jsem optimista, který rád chodí všude na boso, rád zkouším nové věci, rád se učím a dělám chyby, kterými se naučím ještě víc. Nejlíp se cítím venku – na sluníčku, u řeky nebo v lese.

Baví mě tvořit i poslouchat hudbu, pracovat v dílně nebo na zahradě, i stavět z kostek s mým synem. Občas relaxuji při vaření, zvlášť když mohu zkoušet něco nového.

Mít kolem sebe děti mě naplňuje obrovskou energií, respektem a radostí.

Jsem rád, že můžu být dětem průvodcem při jejich objevování světa a dávat jim podněty k dalšímu rozvoji a učení.

Ondřej Jelínek
Ondřej Jelínek

Důvěra bez podmínek i výjimek jako postoj a z ní vycházející hodnoty (sebeřízení, rovnocennost, dobrovolnost, hra,...) jsou stále silněji součástí mé životní cesty.

Baví mě pobývat venku a poznávat jak a co v přírodě funguje. Miluji chůzi, u které mohu odpočívat i tvořit. Rád vyhledávám místa v lesích a na horách, kde je klid. Mám rád pohybové, intuitivní a lanové hry. Těší mě práce se dřevem, ať již dělám drobný šperk, včelí úl či lavici ke kamnům. Jsem začínající opylař, pracuji na komunitní zahradě a také rád vařím. Zajímá mě, jak by společnost fungovala se službami, které by nenabízel(nenutil) stát. Pod spolkem NaŽivo organizuji každotýdenní terénní dny pro domškoláky, také pobyty pro děti nebo rodiny s dětmi. Baví mě řešit na první pohled neřešitelné situace a měnit strach v příležitost. Jsem vděčný za každou příležitost ke své vnitřní změně i za každou možnost se něco nového naučit.

Velikou radost a inspiraci mi přináší bytí se svými milovanými syny, mojí úžasnou ženou a její dcerou.

,,Děti i dospělí se učí v každém okamžiku svého života. Každý by měl mít možnost se svobodně rozhodnout sám za sebe co, s kým, jak a kde bude chtít dělat, aniž by tím omezoval prostor druhých".